ریزترین دوربین فیلم برداری جهان ساخته شد
 
درباره وبلاگ


با یاد خدا و با سلام امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید. با معرفی این سایت به دیگران قدمی مثبت در جهت اطلاع رسانی و آموزش بردارید.


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Tecnology, Energy, Computer
فناوری، انرژی و کامپیوتر (TEC)
سه شنبه 14 تير 1390برچسب:, :: 21:21 ::  نويسنده : Mohammad Hasan Esfahanian

هنوز به یک هفته نمی رسد که دوربین Awaiba که به کوچکی یک کبریت بود در ابعاد ۱ میلی متر در ۱ میل در ۱٫۵ میل عنوان کوچکترین دوربین جهان را به خود اختصاص داده بود ، اما انگار این عنوان تنها به مدت یک هفته شایسته Awaiba بود و این عنوان نصیب شرکت سازنده دستگاه ها و لوازم پزشکی medigus شد . این دوربین با قطر ۰٫۹۹ میلی متر و تنها با اختلاف ۰٫۰۱ میلی متر نسبت به دوربین قبلی جایگاه نخست را تا این لحظه دارد . ۰٫۰۱ میلی متر در دنیای گجت های آندوسکپی چیز کمی نیست .

دوربین مینیاتوری Medigus برای عملیات های تشخیصی و جراحی که در آنها نمی توان از اسکوپ های بزرگ تر استفاده کرد طراحی شده .این دوربین در علومی مثل دانش قلب شناسی ، استخوان شناسی و استخوان بندی ، مطالعه معده و روده ، دانش بیماریهای زنان و زایمان ، بیماریهای گوش و حلق و بینی و همچنین جراحی هایی که در آنها از ربات استفاده می شود ، بسیار کاربرد خواهد داشت . این دوربین از یک سنسور CMOS به اندازه ۰٫۶۶ میلی متر در ۰٫۶۶ میلی متر برای کیفیت تصویر بالای ۴۵۰۰۰ پیکسلی استفاده می کند .

به نظر من که خیلی جالب خواهد بود مثلا فرایند هضم غذا یا هر پروسه جالب و سوال برانگیزی در بدن را به صورت زنده مشاهده کنیم . حال باید منتظر شرکت یا فرد دیگری باشیم تا دوربین ۰٫۹۸ میلی متری خود را معرفی و این عنوان را از آن خود کند .

 

کوچکترین دوربین دنیا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب